Tuesday, July 7, 2009

刚回沙巴的心情

刚刚回到沙巴的第二天
第三年的第一学期
回来宿舍时,感觉很紧张,
因为我想要换去不同的房间(因为本来的房间不能上网),又想要有好朋友在我附近住
哪里知道,竟然拿回同样的房间,同样的床,只是不同的桌子,
而且全新的室友(全是第一年的90年生),连本来的同屋系友也搬走了
心情真的不知要怎么说,嘴上好像一直向别人申诉似的
而晚上吃晚餐时,听到原来之前很多人都有申请住双人房,而且都成功获得
而另一个朋友听到后,提议我这个学期立刻申请,以便马上住双人房
我有点心动,因为我和这位朋友可以达成共识(不吵,晚上关灯睡觉)
可是她在假期时,会回家乡,那就剩我一人在房间了
可是这只是一搏,未必得到啦
另一方面,我的新室友们,人都很好,
只是她们好像太熟了,常常谈天,还很大声
连累我午觉睡不了,
晚上睡眠不足(因为她们很早就起来准备梳洗,还一边大声谈天)
现在还没关系,可是以后如果做assignment或大考的时候
不知道她们会不会安静,因为如果还是一样的话,我怕我会忍受不了
我真的不知道要怎样办,谁可以帮我解决难题啊???
但至少明显感觉,这个学期应该会开心一点
跟朋友的关系越来越好,今天跟她们谈天说笑4小时,感觉很愉快
比起以前总是自己一个人的寂寞感觉强得多,谢谢你们哦
来了这边后,感觉还是家里最幸福,所以有点想家,希望大家都平安、健康、快乐
I am just back to sabah for second day
3rd year 1st semester started
Just back to hostel,
A bit nervous
Because I hope to changing room(the ori room cannot on9)
But then, I still getting the same room, same bed
But diff table and totally diff roommates(1990 born first year)
And my coursemate had moved too
My mood on that day really… dunno how to say… seem like complaining the whole day
During dinner time, I heard a lot ppl was apply for double room on previous sem, and got approved
Another friend heard this news from me, and suggest me to apply this sem and directly live in double room this semester, so no need to wait 4th year only change
I quite agree with this suggestion, because we are having same opinion (no noise, off lamp while sleep)
But she will be back home during raya holidays, then it will remain me alone in room
This is just a try, and dunno whether could get it?
My new roommates all are goods
Just they are too close with each others and always chatting and with loud voice
And sometimes even disturb my sleep at noon and night
Now still okay, but if next time assignment or exam time
I dunno whether they will change to be quiet? Or still the same?
Because during this two moments, I want my room to be totally SILENT
CANNOT TAHAN ANY OF NOISE
Dunno what can I do, and how to solve the problem
But after all, this sem should be happier than previous semester
Because I am closer with some friends, and even could chat for 4 hours (wow)
It is fun now
Better than previously which always be left alone
Thank you u all
But still
I am thinking home is the warmest place on earth, miss my home
Hope my family will always be safe, healthy and happy =)
=)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails