Saturday, March 27, 2010

3月27日,星期六的一天 晴 A Saturday

哈哈,题目好像在写日记似的,今天一整天都有节目
Today's title seem like writing diary...
一早就起身准备,要和一起实习的3位朋友一起去看电影
Early in the morning, I had wake up early to be prepared for watching movie with my trainee friends
第一次看3D电影, How to train your dragon
This is the first time I watch 3D movie

这套戏还蛮好看的,那些龙有时还蛮可爱的。
This movie is quite nice and that dragon "toothless" look cute too
但我本人在看了之后,感觉3D和2D没有太大分别啦。
After watching this, I think 2D and 3D nothing much differences
但为了好好的看3D,本小姐还特地带隐形眼镜呢,
For watching 3D comfortably, I had purposely wore contact lens
但值得一提的是,我平时戴或脱都需要半个小时,今天竟然可以一戴就戴进了,yeah!
Normally, I need about half an hour to put it in my eyes, but today only with one try, then success ady, yeah!
中午还在KimGary 吃了丰盛的一餐,试了他们最出名的芝士饭,味道普通而已啦。
Then, we had eat delicious food in KimGary, I had ordered the famous cheesy rice, but the taste okay only

而我之前总是陪朋友到skin food买护肤品,今天第一次为自己的脸,跑进skin food 了一罐mask。照片旁边是鼻贴,感觉还蛮有效去除鼻头的粉刺与黑头。
Previously, I always accompany friends to skin food, but today is the first time I go skin food for myself, bcoz i want to buy their mask...
In the picture, the left is the nose patch while the right is the black sugar mask






而晚上,又和父母去吧生百家利一家蛮出名的店吃瓦煲鸡饭加猪肚汤。还蛮好吃的。哈哈。
At night, I had followed my parents to Bekerly, Klang to eat claypot chicken rice+soup. The foods are quite mouth watering. Haha.





不好意思,顾着吃没有拍到那个鸡饭的样子。哈哈。
Sorry, forgot to take the picture of claypot chicken rice, bcoz once it serve, I had finished all. Haha.

回到家后,已经9点啦,就劝爸妈关掉大厅的灯,以响应Earth Hour嘛。本来我妈坚持开一盏灯,可是最后我们还是关完所有灯,坐着谈天。
After we went back home, its already 9pm, I ask my parents to off the light to participate the Earth Hour event. At first, my mum resist to, but finally we still able to off all lights and chat together.
这我才意识到,当没有这些文明世界的物品时,反而可以让家人的关系更融洽。为何我这样说呢?因为,当我们的世界存在报纸,电脑和电视,人们就会沉迷这些物体,而无意拿出时间互相交谈交流,这样关系就会越离越远。
Then I only realize that, when all the high tech electrical tools and materials are absent, actually it could make the family members close to each other...why I said so...because when our world have newspaper, computer and TV, people will tend to addict to it and had no time to chat and exchange opinion with each other...then the relationship will become further and further...
希望大家如果有时间,应该多点和家人朋友谈天,惜福。
So, I hope that if everyone has time, please spend some to chat with your family and friends, appreciate the precious moment. 

3 comments:

Candlelyn said...

那碗猪肚汤拍得角度很美,看起来很美味,以后带我去吃,哈哈~
那个skin food mask我在sabah有买,是kiwi的,可以美白,但我到现在才用掉一半,懒人就是酱~~ =.="

skyofwishes said...

我这罐rm44,蛮贵的,有点不舍得啦。本来想买rice mask美白的,可是销售员说这个比较适合我,rice的比较油。希望我会勤劳的用。哈哈。
猪肚汤还好而已啦,你能吃辣吗,这汤还蛮辣的。我比较爱喝他的老黄瓜或花生汤,你都知道我不能吃辣啦。

Candlelyn said...

如果有效,就物有所值了,加上应该那罐可以用很久。
你都知道我从哪里来的,太看小我不能吃辣了,哈哈哈~猪肚汤一定要辣胡椒味才好吃啊~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails